Galleri F 15

UTSOLGT: Torsdagskveld på Alby: Keramikkverksted

25. jun, 17:30

Drømmer du om å drikke av din egenproduserte keramikk-kopp?

I anledning den 47. Tendenser-utstillingen Knadd. Formet. Brent. inviterer Galleri F 15 til et verksted med keramiker Ingjerd Aarseth.

Her blir vi kjent med leiren, dette biologiske og historiske materialet. Vi lærer å håndmodellere og kjevle, og lager både bruksgjenstander og figurer.

Før vi bretter opp ermene skal vi møtes i galleriet for en omvisning i utstillingen hvor ti kunstnere fra Norge, Danmark og Sverige viser keramisk kunst.

Praktisk info:
Torsdag 25. juni
17:30, Galleri F 15: omvisning i utstillingen 47. Tendenser: Knadd. Formet. Brent.
18:00-21:00, Glasshytta på Alby: Keramikkverksted med Ingjerd Aarseth

Alder: Fra 16 år og opp

Inngang:
Ordinær – 400 kr
Under 25 – 200 kr

KJØP BILLETT HER

Ingjerd Aarseth er kunsthåndverker, og arbeider hovedsakelig i keramikk. Hun bor og arbeider i Ås. Ingjerd er utdannet ved Statens håndverk- og kunstindustrihøyskole, Oslo, Institutt for keramikk 2000-2003 (Kunsthøyskolen i Oslo).

Ingjerd har deltatt på en rekke markeder og utstillinger og selger også keramikken sin i butikken til galleri F15. Ingjerd har også en pedagogisk utdannelse og er ansatt i en mindre stilling ved Moss kulturskole og holder også månedlig helgekurs for Liv i leire (fellesverksted for keramikk).

Sjekk ut hennes arbeider på Instagram: @ingjerdaarseth